הרשמו לדיוור
מפגשים כל מה שמעניין
מאירה

להזמנת הפעילות:

שאלות? נשמח לענות

עינת קליינפלץ מנהלת מחלקת “מפגשים” והדרכה דוא”ל: einat@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 104 נייד: 052-4272728


סתיו פולק מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות “מפגשים” והדרכה דוא”ל: stav@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 125 נייד: 054-3050578


אלה לביא מפיקת תוכן ומשווקת פעילויות “מפגשים” והדרכה דוא”ל: ela@icl.org.il טלפון: 03-6180151, שלוחה 105 נייד: 054-3210866

מאירה ברנע גולדברג סדנאות כתיבה

סדנאת כתיבה לילדים

סדנת כתיבה לילדים עם הסופרת מאירה ברנע גולדברג, זוכת פרס דבורה עומר לספר נוער מצטיין, מחברת סדרת ספרי הנוער המצליחה “כראמל.”

מטרת הסדנה:
להתחבר למילה הכתובה, לפתח את הדמיון, לעודד קריאה ואהבת ספרים ולפתח את שריר הכתיבה.

מה נלמד ?
מהי עבודת הסופר ומאיפה מגיעה ההשראה ? מושגים כלליים בעולם הספרות, מונולוג, דיאלוג, תיאורים, דימויים, איך בונים עלילה, מהם השלבים לכתיבת ספר?

שיעור :1 מפגש פתיחה: אני רוצה לעוף!
משחר ההיסטוריה בני אדם חלמו לעוף. חלקם רק חלמו ודמיינו וחלקם גם הצליחו להוציא לפועל את חלומם. מפגש על כישלונות והצלחות בתחום התעופה ובכלל ולמה זה כיף לכתוב (ולקרוא) על דמות שנכשלת שוב ושוב ושוב ושוב. מה הקשר בין לאונרדו דה וינצ’י, המלחין ז’ורז’ ביזה, בוב ספוג, אלביס וג’יי קיי רולינג ומה אנחנו יכולים ללמוד מהם על חריצות, אמונה וכתיבה?

שיעור :2 על נבלים מרושעים ומנוולות איומות:
מפגש מיוחד בו נכיר את הגיבורים והגיבורות שאי אפשר להתעלם מהם.
למה צריך נבלים בסיפורים? מה יקרה לעולם בלעדיהם? האם נבלים יכולים להיות גיבורים ראשיים ? איך בונים דמות אמינה של נבל? איך בוחרים לה את השם ?הצצה קצת אחרת לדמויות שכולנו למדנו לשנוא … במפגש אגלה את הסודות מאחורי כתיבת גיבורים מרושעים, ואתן טיפים שיעזרו לילדים לכתוב דמויות כאלו בעצמם.

שיעור :3 כותבים עתיד.
סופרים רבים השתמשו בדמיון על מנת לתאר את העתיד ולמעשה חזו את המציאות בה אנו חיים.
האם סופרים יודעים משהו שאחרים לא יודעים? האם גם אנחנו יכולים לחזות את העתיד?
מפגש קצת אחר בו נכתוב בעקבות לאונרדו דה וינצ’י, ז’ול ורן, אלברט איינשטיין ואריך קסטנר.

שיעור:4 דברים רואים מכאן לא רואים משם – פרספקטיבה.
איך נראה העולם מנקודות מבט אחרות ומזוויות שונות? מסע בעקבות ענקים וגמדים, משני צורה ומקום. נצא למסע מטורף בעקבות אליס בארץ הפלאות, העי”ג (ענק ידידותי גדול,)גוליבר, פלפלת והלקחנים ונראה מה ניתן ללמוד מהם על עולם הכתיבה.

שיעור :5 המסע לשום מקום ובחזרה:
איך כותבים עלילה המתרחשת במקום בו לא היינו מעולם? מסע מטורף בדמיון בעקבות מקומות שכף רגל אדם לא דרכה בהם.

שיעור :6 החבר הכי טוב שלי:
כל גיבור חייב לפחות חבר אחד טוב שיעזור ויתמוך בו ברגעים הקשים וישמח איתו ברגעים הטובים. איך בונים דמויות משנה אמינות, מרתקות ומעניינות שכל אחד ירצה לקרוא עליהן (ולהיות חבר שלהן?).

יש אפשרות להוסיף עוד ארבעה מפגשים בנושאים שונים: דיאלוגים, יצירתיות ופיתוח דמויות.

במהלך מפגשי הסדנה הילדים ילמדו לעבד וליישם את התכנים שלמדנו בכתיבתם האישית.
השיעורים באווירה תומכת, מעודדת הקשבה לאחר ושוויון בין המינים.

הסדנה מיועדת לתלמידי כתות ג’ עד ו.’ עד 14 ילדים בקבוצה.

משך כל מפגש: שעה וחצי.

או

כמפגשים בודדים ולא כסדנה מתמשכת ניתן להכניס עד 60 ילדים.
ציוד נדרש: מקרן להצגת מצגות + מערכת שמע תקינה לסרטונים !

ניתן לבחור כמות מפגשים לפי הצורך של המזמין.


מאירה ברנע גולדברג, סופרת (‘כמה רחוק את מוכנה ללכת’, ‘משפחה לדוגמה’, ‘מסעותי עם חמותי’, סדרת הנוער ‘כראמל’),מרצה, עורכת תרגום, מנחת סדנאות כתיבה, יועצת לסופרים בתחום השיווק והכתיבה. בעלת טורים באתר האינטרנט מאקו: ‘הספריה של מאירה’, ‘ילד מיוחד שלי’, ובעיתון מלאבס ומקומוני רשת שוקן: טור אישי – ‘סופר אמא’.

מפגש סופרת עם מאירה ברנע גולדברג >